SIMCE Inglés (Mary Jane Abrahams, Presidente TESOLChile)

See on Scoop.itPecha Kucha & English Language Teaching

@tesolchile TESOL CHILE’s mission is to strengthen the effective teaching and learning of English in Chile. Santiago · http://www.tesolchile.clELT: Global Citizenship for a Fair World El año 2010 se aplicó por primera vez el Simce inglés. En aquella oportunidad manifestamos que nos preocupaba que se pusiera más énfasis en la medición que en el proceso. Ya se habían hecho mediciones los años 2004 y 2008, por lo que los resultados no traerían mayores sorpresas.

De un 3% de logro en 4to medio en la muestra del 2004 se llegó a un 11% en 3ro medio del 2010. Resultado, se avanza pero lento.

Con la medición de este año habremos adelantado sólo otro pasito y además para medir cuánto mejoramos, usaremos un termómetro caro. Cada medición cuesta cerca de 2 millones de dólares, si se mide durante toda esta década, el 2020 habremos gastado 10 millones de dólares…

See on edcampsantiago.wordpress.com

About these ads

About profesorbaker

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He enjoys writing about a wide variety of topics. The source and inspiration for his writing comes from his family.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s